​Betalingsringen

Protester og argumentation omkring Betalingsringen, bl.a. fra Amager Erhvervsråds side, betød at den heldigvis blev taget af bordet. Forløbet viser, at det nytter at påpege uhensigtsmæssigheder. Vi kan ikke, i Amager Erhvervsråd tage hele æren, men forløbet viser, at vi klart havde indflydelse. En indflydelse som vi fortsat vil gøre brug af. Ikke bare til gavn for erhvervslivet men for hele samundet.

Ideen om den omdiskuterede betalingsring virker til at være kommet for at blive, men til trods for et langt forløb med megen politisk diskussion foreligger der til stadighed ikke et konkret lovforslag vedrørende betalingsringen. Nedenfor på siden er samlet en række artikler der søger at belyse konsekvenserne af denne.

Politikken, 21. februar 2012

Den enorme politiske uro betalingsringen har medført, ser ud til at få Socialdemokratiet til, enten helt at skrotte betalingsringen eller at indføre en meget amputeret model. Læs hele artiklen her

Berlingske, 15. februar 2012

LO-fagforeninger bekymret over betalingsringen. De anser betalingsringen som et skatteinstrument, og påpeger at der som følge heraf, bør gælde et skattefradrag som det vi i dag kender fra pendlere der benytter storebæltsbroen. Læs hele artiklen her

Søndagsavisen, 10. februar 2012

27 ekstra arbejdsdage, eller 11.000 kr årligt. Det virker som en del, men kunne meget vel være realiteten, såfremt regeringens planer om at indføre betalingsringen bliver til virkelighed. Beregningerne er foretaget af Søndagsavisen via Vejdirektoratets Bilrejseplanen, og tager udgangspunkt i forskellige scenarier, hvor en pendler har bopæl udenfor København, og arbejde indenfor betalingsringens grænser. Læs hele artiklen her

Berlingske, 07. februar 2012

Et af de stærkeste argumenter for betalingsringen har været, den enorme økonomiske gevinst en sådan ville medføre. Nye beregninger viser dog, at provenuet blot udgør en tredjedel af det oprindelige udgangspunkt på to milliarder. Læs hele artiklen her

Information, 02. februar 2012

Indtil flere Socialdemokratiske borgmestre i Københavns omegnskommuner udtrykker bekymring vedrørende den belastning betalingsringen vil volde dem. Henrik Zimino, nuværende Socialdemokratisk borgmester i Tårnby Kommune, undrer sig bl.a. over, hvorfor hele Amager tilsynladende skal ligge indenfor ringen. Læs hele artiklen her

Børsen, 28. september. 2011

At betalingsringen vil koste dansk erhvervsliv og i sidste ende forbrugerne millioner årligt er ingen hemmelighed. Ifølge beregninger foretaget af vognmændenes brancheforening, Dansk Transport og Logistik, vil en betalingsring rundt om København årligt koste transportvirksomhederne 480 millioner kr, Men hvem skal betale gildet? Læs uddrag af artiklen her

Politikken, 26. september 2011

Der stilles spørgsmålstegn ved, hvorvidt betalingsringen vil få en egentlig effekt for luftforureningen i indre by. Kåre Press-Kristensen, civilingeniør og ekspert i trafik og luftforurening ved det Økologiske Råd, udtaler til politikken, at hvis formålet med betalingsringen er at fjerne luftforureningen, vil den ikke have nogen stor effekt. Læs hele artiklen her​​

Amager Erhvervsråd - Hveensvej 5, DK 2300 København S​

​Telefon: 32 50 44 01     

​Vi er blevet vurderet 5,0 ud af 5 stjerner baseret på mere end 2 anmeldelser på Facebook